سرخط خبرها

مشهد در میان شهرهای شلوغ تعطیلات عید فطر | شهرهای جایگزین برای سفر اعلام شد

  • کد خبر: ۱۰۶۵۹۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
مشهد در میان شهرهای شلوغ تعطیلات عید فطر | شهرهای جایگزین برای سفر اعلام شد
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ازدحام مسافر و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی در شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت اسکان مسافر در شهرهای اصفهان، مشهد، سنندج و همدان و همچنین استان‌های مازندران و گیلان درحال تکمیل است و مسافران شهرهای دیگری را برای اسکان و سفر انتخاب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت ستاد خدمات سفر در خصوص عید فطر اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های رسمی اقامتی آمادگی میزبانی دارند و برای موارد اضطرار سالن‌های ورزشی را در نظر گرفته‌ایم و به علت بازگشایی حصوری مدارس و دانشگاه‌ها اسکان آموزش و پرورش و خوابگاه های دانشجویی در چرخه اقامت نیستند.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های اقامت رسمی شامل بومگردی‌ها و هتل‌ها در شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز، سنندج و همدان ظرفیتشان در حال تکمیل است و به بیش از ۹۰ درصد رسیده، گفت: گیلان و مازندران نیز ظرفیتشان در حال تکمیل است.

فاطمی در خصوص پیشنهادات سفر در این ایام تصریح کرد: با توجه به نوسانات آب هوایی لازم است مردم، قبل از سفر وضعیت آب و هوا را چک کنند از طرفی آمادگی تغییرات آب و هوا خصوصا کمپینگ‌ها را داشته باشند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در خصوص تفاوت عید فطر با نوروز خاطرنشان کرد:  علاوه بر فشردگی سفر از سه هفته در عید نوروز به یک هفته، افزایش چشمگیر حجم تردد در جاده های مواصلاتی را شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که تمام پهنه کشور درگیر مسافرت در این ایام به علت مساعد بودن شرایط آب و هوایی است، گفت:  تاکنون بیشترین حجم مسافر به شهر شیراز رفته و تقریبا وضعیت این شهر در حال تکمیل است لذا شهرهای مرودشت، سپیدان، اقلید و بوانات در شمال استان فارس برای سفر مناسب بوده امکان اقامت دارند.

فاطمی با بیان این‌که شهر مرودشت به علت نزدیک بودن به شیراز به عنوان مکمل سفر توصیه می‌شود، اظهار کرد: تنوع خوب اقامت در شیراز و سپس سپیدان و بوانات به علت وجود بومگردی های مناسب توصیه می‌شوند.

وی به اشاره به این‌که خفر، جهرم، لار، لامرد، کازرون، داراب و فیروز آباد نیز از شهرهای استان شیراز امکان اقامت دارد، افزود: این شهرها جایگزین سفر به شیراز  هستند و جاذبه های بسیار خوبی دارند و مکمل سفر شهر شیراز محسوب می‌شود.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور در خصوص سفر به غرب کشور تصریح کرد:  ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان، لرستان و آذربایجان وضعیت خوبی در خصوص مسافرت به غرب کشور امکان خوبی دارند از طرفی سفر با قطار در غرب کشور نیز وضعیت خوبی دارد.

وی در خصوص سفر به شرق از شهرهای خراسان جنوبی، یزد و کرمان نام برد و گفت: در خصوص سفر به شمال کشور، خراسان شمالی، اردبیل، گلستان و البرز امکان سفر را دارند.

فاطمی در پایان به آمادگی تمام استان‌های جنوب کشور اشاره کرد و گفت: همه این استانها نیز آمادگی میزبانی از گردشگران را دارند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در این ایام فردی دچار مشکل شد می‌تواند در ۲۴ ساعت شبانه روز با سامانه ۰۹۶۲۹ ارتباط بگیرند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->